O mnie

Maciek mediafun Budzich - autor bloga mediafun.pl

fot. Agnieszka Wanat

Cześć, nazywam się Maciek Budzich i jestem autorem tego bloga.

Media, które otaczają nas z każdej strony, próbując wcisnąć do głowy kolejną informację, czasem mnie wkurzają, czasem bawią, często zastanawiam się jak je wykorzystać do własnych celów. Dlatego stworzyłem własne medium 🙂 i jestem jego największym fanem – tak powstał blog mediafun.pl.

Jestem pasjonatem i komentatorem nowych mediów, niestandardowych działań reklamowych i wszystkiego co jest związane z nowymi technologiami i ich zastosowaniem w budowaniu marki, wizerunku, promocji firmy i przedsiębiorczością. Miałem okazję być uczestnikiem na wielu konferencjach branżowych (Forum IAB, InternetBeta), wykładam m.in. w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks Tischnera w Krakowie, AGH w Krakowie na kierunku marketing internetowy.

Organizuję inicjatywy związane z mediami, internetem i społeczeństwem informacyjnym: konferencje (TUBA, MediafunLAB, OchMyBlog, debata ZapytajPremiera), popularyzuję idee barcampów, współorganizuję Aula Polska. Jestem jurorem w konkursach branżowych (MediaTrendy, Blog Roku, StartupFest). Internet Standard uznał mnie za Człowieka Roku 2009, a Onet (organizator konkursu Blog Roku) przyznał mi specjalne wyróżnienie za popularyzację blogów. W 2013 roku podczas Blog Forum Gdańsk otrzymałem nagrodę „Bloger odpowiedzialny społecznie”. Przyglądam się kampaniom reklamowym, działaniom public relations, mniej lub bardziej udanym akcjom wirusowym, tropię nieetyczny marketing „szemrany”, wykorzystuję i testuję większość dostępnych narzędzi społecznościowych. Nadal nie wiem czy reklama kłamie.

Moje projekty to m.in:
TUBA01 – o marketingu i reklamie;
TUBA02 – wykłady praktyków reklamy;
TUBA03 – o blogach i relacjach blogerów z firmami;
TUBA w Starym Browarze – o blogach i relacjach blogerów z firmami;
TUBA05 – o finansach i bankowości w internecie;
Taka konferencja rze muwie WOMM – o marketingu szeptanym a raczej jego niepokojacej odmianie „marketingu szemranym”;
Follow Me czyli o wykorzystaniu mikroblogów w marketingu i PR;

Byłem przez kilka lat współorganizatorem cyklicznych spotkań Aula Polska:

To inicjatywa promująca przedsiębiorczość w obszarze internetu. Na spotkaniach Auli kibicujemy wystąpieniom przedsiębiorców – tych początkujących i zaprawionych w bojach. Obserwujemy, jak w kuluarach, przy tradycyjnej aulowej pizzy rodzą się przełomowe (bo kto to wie?) pomysły. Wstęp jest wolny dla każdego, kto chce wysłuchać prelegentów, nierzadko wykładających również na płatnych konferencjach. Dzięki ochotniczej pracy Aula Teamu oraz wsparcia Aulowiczów spotkania odbywają się średnio 2 razy w miesiącu, a każdorazowo uczestniczy w nich 100–150 osób. To zysk stymuluje przedsiębiorczość, ale Aulowiczów łączą również wspólne wartości – poczucie współtworzenia awangardy technologicznej, radość eksperymentowania z internetem oraz wzajemne zaufanie.

Kolejne projekty w przygotowaniu.

A to ja w wersji video – o blogach, sieci, społeczeństwie i prywatnych sprawach 🙂 przepytany przez Tomasza Raczka

i Mateusza Grzesiaka: