9

mediafunLAB – krótkie podsumowanie

Trochę z powodu moich kłopotów zdrowotnych przedłuża się podsumowanie ostatniej konferencji mediafunLAB – Follow me czyli mikroblogi w marketingu i PR. Dla tych, którzy czekają na materiały, mam niestety złe wiadomości, trochę to jeszcze potrwa… poza tym już teraz wiem, że jakimś cudem (moje gapiostwo, żaden cud) nie nagrała się pierwsza prezentacja – moja dyskusja z Grzegorzem Kiszlukiem (Brief). Na pozostałe materiały też padło jakieś fatum, bo na sporej części z nich wchodzi zakłócenie z jakiegoś telefonu lub prawdopodobnie modemu… ciężko to się cholera słucha – więc bardzo przepraszam zarówno prelegentów jak i czytelników za te wrażenia… Myślę, że materiały video to kwestia tygodnia z haczykiem…
Na razie z przyjemnością pochwalę się zdjęciami (fot. Janek Rychter)

Tutaj trochę więcej większych zdjęcia.

Tak jak wspominałem na początku, dosyć istotny (raczej w ocenie prelegentów) był backchannel na Blipie podczas całej konferencji – ponad 800 wpisów to naprawdę spora aktywność. Jego przydatność, sens i merytorykę oceńcie sami, w końcu sami za niego odpowiadamy – http://blipcast.pl/mediafunlab.

Pouciekały mi gdzieś linki do recenzji i wrażeń z mediafunLAB pisanych przez uczestników, pamiętam że dokładna recenzja jest u Michała Mietlińskiego, na blogu Mariusza Orzelskiego. Interesująca dyskusja na temat „zajebistości” flakerowiczów rozwinęła się na Flakerze.

Na pewno pominąłem jakieś recenzje, dajcie proszę linki w komentarzach, uaktualnię potem wpis.

Zaskoczeniem było dla mnie, że prezentacja mBanku zebrała sporo komentarzy, że „nic nowego” itp… uważam, że doświadczenia mBanku jako korporacji z blipowanie są dla innych, zwłaszcza dużych firm bardzo cenne.

Generalnie wyszło chyba fajnie, opinie dostaliśmy razem z LEWIS PR bardzo pozytywne, co ciekawe, na sali było sporo bardzo początkujących (albo i bez kont) użytkowników serwisów mikroblogowych – szacun, że tyle wytrzymaliście, bo nie wszystkie prezentacje były dla początkujących 🙂

Będę wdzięczny za Wasze komentarze, oprócz pozostałych moich konferencyjnych projektów myślimy też nad kolejną mikroblogową konferencją, podczas tej piątkowej mnóstwa tematów nawet nie poruszyliśmy. Ciężko mi mówić kiedy, możliwe że jeszcze w tym roku udało by się zrobić jeszcze mikroblogi, może w końcu jakiś panel dyskusyjny by dobrze wyszedł. Jeśli macie jakieś uwagi co do merytoryki, miejsca, terminów, tematów które warto poruszyć czy innych organizacyjnych spraw – zapraszam do kontaktu.

  • Techniczne pytanie: ta zdjęciowa składanka była zrobiona ręcznie czy przy użyciu jakiegoś automatu, który z podanych zdjęć sam coś takiego zrobi? A jeśli to drugie, to ja się takie cacko nazywa? 🙂

    • @Malin: robiłem to ręcznie w InDesign, ale można to zrobić a każdym innym programie gdzie jest funkcja przyciągania obiektów do siatki dokumentu – automatu niestety nie znam.

  • Generalnie konferencja była bardzo dobra. Może tylko prezentacja Adama była trochę za bardzo „zajebista”;) Natomiast co do prezentacji MBanku to zgadzam się, że nie wniosła ona nic nowego. Mówię to jednak z perspektywy osoby poruszającej się w mikroblogach dość płynnie. Możliwe jednak, że dla osób/firm, dla których te media to czarna magia, te informacje pozwolą się zaktywizować.

  • Pozwolę sobie podlinkować w takim razie swoją recenzję MediafunLABa (jest tam też komentarz od Ghati, prezentujący jej opinię): http://draiser.gamedev.pl/937

    Ogólnie rzecz biorąc bardzo mi się podobało, chociaż nie jestem „marketingowcem”, a raczej aktywnym mikroblogerem, ale też dzięki temu przedstawione na prezentacji problemy są moimi problemami. I dodam, że jest to świetne, że coraz więcej firm w Polsce interesuje się dojściem do użytkowników Blipa i Twittera, kreuje ciekawe inicjatywy (rozmaite konkursy) – oni tworzą sobie wizerunek, my, klienci, jesteśmy zadowoleni i chętnie polecamy.

  • Aż szkoda, że nie wiedziałem o tej konferencji. Na pewno było ciekawie

  • Mroku

    Cześć,
    Czy prezentacje są gdzieś dostępne?

  • michal

    mi sie podobalo generalnie, ale np poziom prezentacji na temat monetyzacji uzytkownikow w serwisach mikroblogowych byl zdecydowanie za niski jak na tego typu badz co badz branzowe spotkanie. najlepszym pomyslem prezentujacego na monetyzacje, o ktorym mowil kilka razy bylo sprzedanie serwisu inwestorowi. wtf?

  • Pingback: Kim jestem i dlaczego ja organizuję debatę ZapytajPremiera.pl()

  • Pingback: Człowiek z trzema nerkami :-) : Blog.Mediafun.pl()